.: مـنـیـت :.

رهایی از حصار منیت

.: مـنـیـت :.

رهایی از حصار منیت

پندنامه [۲]

آنکه نیک بختی خود را بدست دیگری میداند، بسی ناکامی خواهد کشید (محمد حجازی)

انسان خود را نمیشناسد مگر هنگام فقر و بدبختی (آلفرد دوموسه)

با آب ساه و نان خشک و بازو زیر سر، همچنان میشود خوشبخت بود (کنفوسیوس)

خوشبختی توپی است که وقتی میغلطد بدنبالش میدویم و وقتی توقف میکند به آن لگد میزنیم (دشاتوبریان)

آدم پاکدل با مردم دنیا چنان رفتار میکند، که گویی با همه دوست و آشناست (محمد حجازی)

اگر میخواهی شما را دوست بدارند، اشتباهات خود را پیش از محسنات خود نمایان سازید (بارون لیتون)

دوستان را در خلوت توبیخ و در ملاء عام تحسین کنید (اسکار وایلد)

دوستان واقعی در خدمتگذاری و فداکاری رقیب و حریفند، و هیچ پاداشی نمی خواهند (سیسرون)

هرقدر بیشتر کسی را دوست داشته باشید، کمتر مغرورش میکنید (مولیر)

بیشتر کسانی موفق شده اند، که کمتر تعریف شنیده اند (امیل زولا)

من نمیدانم پدربزرگم که بود؟ اما به این نکته بیشتر اهمیت میدهم که بدانم نواده ی او چه کسی خواهد شد (لینکلن)

هرکس توانست خویشتن را مغلوب کند، مسلماً میتواند دیگران را مطیع خود سازد (لرد آویبوری)

هیچ کس اجازه ی تجویز چگونه اندیشیدن به تو را ندارد (دست نوشته)

از جهل آدمی به خشم میا، که خشم به جهل، بزرگترین جهل آدمیست (دست نوشته)

آنچه بخشش دیگران را در قبال خطایت آسان می کند، مدعی نبودنت در گذشته است (دست نوشته)

نظرات 10 + ارسال نظر
گودرزی 20 مرداد 1389 ساعت 17:58

فوق العاده زیبا.
مخصوصا این دست نوشتتون :
هیچ کس اجازه ی تجویز چگونه اندیشیدن به تو را ندارد.

رضا صابری 20 مرداد 1389 ساعت 23:42 http://gstsoftware.blogfa.com

محمد جون سلام علیکم. خیلی جالب بود. دمت جیز. فقط یک عدد سوال: اونهایی که جلوش نوشتی "دست نوشته" مال خودته؟ اگر اینطوری می نویشی مثلا :"از خودم" چون بلاخره همه اینا دستنوشته هستند دیگه!!! چون در 98 درصد مواقع با دست می نویسن(). اگه مال خودته خیلی عالین.

علیکمُ السلام رضای عزیز
در پاسخ به یک عدد سوال بله مال خودمه.
از اونجا اسمشون دست نوشته شد که وقتی با یک اتفاق ذهنم مشغول میشه، یه کاغذ میارم و هسته ی شلوغی ها و به عبارتی پیام اون اتفاق رو یادداشت میکنم و برای هرچه بهتر استفاده کردن از کلمات و جملات، روی کاغذ روشون کار میکنم (البته اگه سیستم دم دست نباشه )
و از این "از خودم" و اسم خودم هم میتونستم استفاده کنم ولی زیاد به دلم نشست. این بود که چنین شد
لطف داری عزیز
خوشحالم که خوشت اومده
موفق باشی داداش

نرگس 22 مرداد 1389 ساعت 02:54

آنچه هستی ، هدیه خداوند به توست
و آنچه می شوی ، هدیه تو به خداوند
پس بی نظیر باش

سعید درودی 22 مرداد 1389 ساعت 09:59 http://themestudio.ir

سلام دوست عزیز
وبلاگ بسیار خوبی داری تبریک میگم جواب سوالاتتون رو براتون فرستادم
موفق باشی

مهسام 25 مرداد 1389 ساعت 14:14 http://hese6om.blogsky.com

سلام ممنونُ شماوبلاگ خیلی خوبی داریدِ من حتما بهش سر میزنم ُمن که مطمئنم از نوشته هاتون کلی یاد میگیرم من دوست دارم لینکتون کنم اگه شما هم دوست داری لینکم کنید

سلام دوست گرامی
لطف دارید، امیدوارم مفید واقع شه و من و سایر دوستان هم بتونیم از حضور و نظراتتون بهره ببریم
باعث افتخاره، حتماً
در پناه حق

ehsansoltanm 25 مرداد 1389 ساعت 19:09 http://www.varagpareha.blogfa.com

بسی درس زندگی آموختیم...دست و پنجت درد نکنه...احساس میکنم بازم به فلسفه روی بیارم بهتره...والله اعلم

خوشحال شدم
قابلی نداشت
به نظرم اگر به فلسفه، به عنوان یکی از راه های شناخت تکیه بشه، خیلی مفید خواهد بود
اما به شخصه هیچ علمی رو برای شناخت کامل نمیدونم، و برای همین به نظرم نباید حساب مطلق روی فلسفه و منطق فلاسفه باز کرد

سعید 25 مرداد 1389 ساعت 22:25 http://themestudio.ir

سلام آقای پیر هادی عزیز
وقت عالی به خیر

راستش یه درخواست داشتم از شما
اینکه یه نگاه کوچولو به وبلاگ من بیاندازید فکر میکنم یه نقص بزرگ تو کارم هست میخواستم شما به عنوان یک بازدید کننده یا به عنوان یک طراح ایراد کارم رو بگین
ممنون میشم

داش مری 26 مرداد 1389 ساعت 08:12

سلام محمد جان. همه جمله هات قشنگ بود. چه اونهایی که از دیگران انتخاب کرده بودی و چه اونهایی که از خودت بودن.
محمد، چرا به جای دست نوشته ، بهشون دل نوشته نمی گی ؟
بالاخره از دل نشات میگیرن. دستت فقط یه کمک کنندست.
یه موقع به دلت بر نخوره ها
به هر حال من که لذت بردم. دلت همیشه شاد و تنت سلامت.
موفق باشی.

سلام عزیز دل
لطف داری عزیز
آره اینم میشه
دل ما فرش پای همه ی رفقای با معرفته
خوشحالم کردی داداش، بازم سر بزن
سلامتی و کامیابیتو از خدا میخوام

ملک زاده 11 شهریور 1389 ساعت 01:16

خیلی جمله های قشنگی بودن.لذت بردم.
ممنون

خواهش میکنم، خوشحال شدم
موفق باشید

Mr.erfan 12 شهریور 1389 ساعت 15:52 http://worldfun.blogsky.com

سلام
خیلی با این ژستتون حال کردم
ایول
۴کریم

سلام دوست عزیز
خوشحال شدم
آقایی!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد